שטר 200 השקלים החדש יחשף היום • ומה עם 'אפליית המזרחיים'?

    דוד לזר 1 Comment on שטר 200 השקלים החדש יחשף היום • ומה עם 'אפליית המזרחיים'?
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס פנימי צנוע שיתקיים היום (רביעי) בצהריים צפוי בנק ישראל לחשוף את שטר 200 השקלים החדש ולהודיע על מועד הכנסתו למחזור בבנקים.

    השטר החדש בצבע כחול שנושא עליו את דמותו של המשורר נתן אלתרמן הצליח לעורר מהומה, כאשר שר הפריפריה אריה דרעי טען על 'אפליית מזרחיים' בדמויות המודפסות על גבי השטרות, דרעי שלח מכתב בהול למזכיר הממשלה, שבו כתב כי "בתאריך 28.4.2013, בפתח ישיבת הממשלה שאישרה את השטרות החדשים, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "אני מסכים עם אלה שאומרים שהיה מקום ושיש מקום, להביא נציגים של משוררי יוצאי קהילות ספרד וגם של יוצאי קהילות אחרות". רה"מ אמר את הדברים בעקבות סערה ציבורית בשל התבטאותה של חברת וועדת השטרות, הגברת שרי רז "כי אני ממש לא מכירה משוררים מזרחיים בולטים במאה ה-20".

    גב שטר 200

    לדבריו של דרעי "למרות זאת, עברו שנתיים וחצי מאז, וההחלטה להנציח משוררים מבני עדות המזרח על שטרות כסף במדינת ישראל, אינה מקוימת. בני עדות המזרח מהווים כמחצית מכלל האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל, ואין זה ראוי והוגן שימתינו עוד עשרות שנים עד לסדרת השטרות הבאה. כבר 67 שנים שאין ייצוג הולם לציבור המזרחי בהתאם למשקלו הפרופורציונלי באוכלוסייה בכל הקשור לסמלי המדינה, בוועדות הפרסים השונות ובתוכניות הלימודים".

    יצוין, כי בניגוד לטקס השקת השטר הראשון בסידרה של 50 השקלים, כעת לא מתוכנן טקס מסירת שטר 200 השקלים החדש לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לרה"מ בנימין נתניהו, ולשר האוצר משה כחלון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גברת שרי רז
      מזרחית גם כן.
      תביאו כמה שמות משוררים לדוגמה
      ואז ישימו אותם על השטר הבא.